Rödgrön kycklinggryta

Jag min klant glömde ju kolla receptet innna jag gick till jobbet så fick köpa det jag trodde skulle vara i. Inte ett rätt. Röd grön hade jag för mig var paprika men inte det så jag fixade ihop ett eget recept. Vill ni ha grundreceptet klicka här.

Portioner: 4

Ingredienser:
4 portioner pasta
4 kycklingfiléer
200 g färska skivade trattkantareller
olja (till stekning)
1 tsk salt
1 krm peppar
1msk senap
halv paprika 
2dl cream fraiche/turkisk yoghurt
1dl vatten+1msk mjöl=skakat
1 kycklingbuljongtärning
200 g djupfrysta haricots verts/bönor
1-2 pressade vitlökslyftor
2 morötter "hyvlade" med skalaren

Gör så här:

Skär kycklingfiléerna i bitar.Fräs kycklingen och kantarellerna i olja. Krydda med salt, peppar, vitlök. Häll i paprikan. Häll på crème fraiche, buljongtärning och redning. Tillsätt senapen. Låt puttra ca 10 min. Rör i bönorna och morötterna när ca 5 min återstår av koktiden.
Servera kycklinggrytan med pasta och en blandsallad.

image20

Kommentarer
Postat av: Tobias

Åh ser gott ut :)

2007-09-14 @ 23:28:30
URL: http://grymtroligperson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0